Alla inlägg den 11 januari 2014

Av Emma Sjöblad - 11 januari 2014 22:53

Har nu skaffat en ny sadel :) Sashas har glidit fram lite när man ridit(men inget som stört henne) Det är ingen ny sadel,utan har snott Broddes sadel eftersom han snodde Sashas haha :) så nu har jag 1 svart sadel istället för min bruna ;) får vel byta till svarta tränset också då :) har också ett nytt schabrak, grå/brunt men vit och röd passpoal, rikigt snyggt på Sasha. Red idag en snabbis bara på banan för Sasha fick snöstyltor efter 5 meter så var ingen idé att rida men har klippt till glasslock som jag ska prova i morgon :) får se hur bra det hjälper.
Och eftersom det inte blev någon kladdkaka igår då det blev så sent käkade vi det idag istället :)
Red Marty idag innan jag red Sasha. Det gick bra, det var halt på vägen så vi skrittade vara först så travade vi och galopperade på en grusväg i skogen. Marty drog iväg med mig men fick stopp på honom efter drygt 100meter :) I morgon blir det ridning på förmiddan för sen ska det börja snöa jättemycket. :)
God natt!

Av Emma Sjöblad - 11 januari 2014 10:08

Ridbanan var fin igår så red ett pass på Sash iaf. Jag bestämde nig för att träna lite volter och mjuka upp henne. Eftersom hon har svårt i höger varv tänkte jag att jag kunde ha ett dressyrspö så jag kunde komma åt henne lite bättre men Sasha var inte helt hundra på vad jag tänkte göra.jag hoppade upp med spöet, det var inte så poppis utan hon ville bara springa iväg. Hon reste sig lite några gånger så jag släppte spöet och började utan det. Då jag det bra. Gick fint i form i båda varven, började mjuka upp henne och travade sen igång henne. Efter att ha travat något varv sökte hon sig ner och travade samlat i form hela tiden! Inte så jättestadig form dock. Gjorde några galoppfattningar, i början trodde hon bara att hon skulle länga ut steget, eftersom hon aldrig fattat galopp när hon gått i form. Men efter 2-3 gången fattade hon :) fick 1 hel långsida i vänstervarv i form i galoppen också. Helt underbar häst! Hon går från klarhet till klarhet <3
Idag gick jag upp vid 7 och tog ut hästarna med Sara. Sara red iväg ner till Anna och jag ska rida med Agneta och Carin tror jag skulle följa med också :) sen hem och rida ut på Sasha :)

Presentation


Välkomna till min blogg :)
Jag heter Emma och är 16 år, har 1 egen häst och en katt :) här på bloggen får ni följa mig i min träning och utveckling med Sasha :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards