Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Gårdagen :)

Av Emma Sjöblad - 13 januari 2014 07:52

God morgon :)
Förlåt för att jag inte bloggade igår! Jag han bara inte :(
Igår tog jag och Sara ut hästarna tillsammans.
Vid halv 12 gick jag ut och skulle rida ut på Sasha, förbi sjön. När vi gett oss iväg och kom till vägbommen kom jag på att jag inte hade telefonen med där koden står till låset! Shit.. Det fick bli ett graciöst fyrfotahopp över diket upp på kalhygget pch gå runt ;) Med det gick ju också bra. Sen travade jag hela vägen förbi sjön, ca 2 km eller nått, sen vände jag och galopperade hela vägen tillbaka till sjön, 1,5 km ca :) rikigt härligt för Sasha att få sträcka ut! Sen skrittade vi hem från sjön. Lite svettig blev hon :)
Fredde kom hem igår en stund också :) Sarah hade skickat med lite broshyrer också om hennes foder hon säljer (Dodsson&Horrel). Vi fick en provpåse men Lucern också :) När jag får pengar ska jag köpa en säck Build upp mix och kanske lite lucern :) ev lite mineraler också.
Bu sitter jag på 809an på väg in till stan :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sjöblad - 20 januari 2014 22:57


Idag var det tillbaka till skolan igen... Självklart kör sveriges segaste chaufför bussen så hinner inte med någon av bussarna till uppsala så fick stå ute i kylan i 30 min för att vänta på nästa buss.. Hände inte mycket i skolan, vi fick våran inlog...

Av Emma Sjöblad - 19 januari 2014 22:00

Idag var det min tur att ta hästarna på morgonen :) klockan ringde vid 6.55 och var ute i stallet 7.10 :) ut med hö,fixa vattnet och byta täcken, ut med hästar och katter :) tog in och sydde in Sashas fleecetäcke i bogen då det hängt halvvägs ner på ...

Av Emma Sjöblad - 18 januari 2014 22:22

Idag var det så jäkla fint ut ute så jag och sara gick ut och fotade med hästarna :) Sara släppte Brodde en stund på banan och jag red Sasha lite :) bakade muffins också... I morgon ska vi rida ut :) vi ska ta svängen runt solvalla. Får försöka fix...

Av Emma Sjöblad - 17 januari 2014 23:04


Yes, today is Friday :) Sasha fick vila idag, snöade så jäkligt och var lite kallt + att jag kom hem sent och var svin trött. Igår red jag barbacka i repgrimma. Bara andra gången jag red i repgrimman och gick över förväntan :) i slutet vill hon i...

Av Emma Sjöblad - 15 januari 2014 22:21

Ja idag har jag spenderad dagen i våran huvudstad, vi gick till Riksdagshuset och gick in i plenissalen och lyssnade på en partidebatt. Dom pratade mycket om skolan och om jobb. Det var ganska intressant faktiskt :) sen gick jag och Erik till Plattan...

Presentation


Välkomna till min blogg :)
Jag heter Emma och är 16 år, har 1 egen häst och en katt :) här på bloggen får ni följa mig i min träning och utveckling med Sasha :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards