Alla inlägg den 3 januari 2014

Av Emma Sjöblad - 3 januari 2014 23:07

Ja idag är det fredag..!
Idag gick jag upp vid 7 för att ta ut och fodra hästarna, eftersom det skulle regna idag var Brodde extra tydlig med att han skulle ha regntäcke då han haft ner täcket från täckeshängaren, Hur han nu lyckades med det..
På med täcken och ut med hästarna och sen hänga ut hönäten, sen bar det in till soffan, där somnade jag och sov till kvart över 11, Då käkade jag frukost för att sen gå ut och rida Sasha.
Idag tränade jag och Sasha på galoppfattningar på rakt spår och galoppvolter. Det gick bättre med volterna i höger varv, hon orkade bära upp sig med lite hjälp av min innerskänkel, däremot var det väldigt jobbigt i vänstervarv, hängde sig på innerbogen och nästan trillade omkull med rumpan. Men det är något vi får träna på :) Sara spenderade dagen hos mamma och pappa var och jobbade en stund på dagen. I morgon ska jag rida ut med Agneta ( Sashas ägare, jag är bara fodervärd ). Antingen blir det rundan runt Ekeby eller en ny väg bort till Solvalla, det får vädret betstämma. :) jag har hästarna i morgon så för min del blir det sova nu :)

Lite halvtaskig bild på Sasha idag :)

Idag blev det faktiskt ridbyxorna på ;)

Presentation


Välkomna till min blogg :)
Jag heter Emma och är 16 år, har 1 egen häst och en katt :) här på bloggen får ni följa mig i min träning och utveckling med Sasha :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards